پرش به محتوا

پیاده‌روی جاماندگان اربعین: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲: خط ۲:


[[رده:مقاله‌های در حال ویرایش]]
[[رده:مقاله‌های در حال ویرایش]]
'''پیاده‌روی جاماندگان اربعین''' آیین [[سوگواری]] به مناسبت [[اربعین حسینی]] است، که در آن کسانی که موفق به حضور در [[پیاده‌روی اربعین]] در [[عراق]] نشده‌اند، در شهرهای مختلف [[ایران]]، به سوی [[امامزاده|امامزادگان]] شهر پیاده‌روی می‌کنند.  
'''پیاده‌روی جاماندگان اربعین''' آیین [[سوگواری]] به مناسبت [[اربعین حسینی]] است، که در آن کسانی که موفق به حضور در [[پیاده‌روی اربعین]] در [[عراق]] نشده‌اند، در شهرهای مختلف [[ایران]]، به سوی مزار یکی از امامزادگان شهر پیاده‌روی می‌کنند. این پیاده‌روی در مشهد به سوی حرم امام رضا(ع) صورت می‌گیرد. 
 
== مخالفت‌ها با شبیه‌سازی پیاده‌روی اربعین ==
گفته شده لطف‌الله صافی گلپایگانی، مرجع تقلید وقت، با شبیه‌سازی پیاده‌روی اربعین در دیگر شهرها مخالفت کرده است. برخی مدرسان حوزه علمیه نیز با این شبیه‌سازی مخالفت کرده‌اند و دلیل آن را تحت الشعاء قرار گرفتن پیاده‌روی اربعین در عراق دانسته‌اند.<ref>«[http://www.ensafnews.com/86610 مخالفت علمای قم با شبیه‌سازی پیاده‌روی اربعین]»، پایگاه خبری و تحلیلی انصاف.</ref>


== پانویس ==
== پانویس ==
خط ۸: خط ۱۱:


== منابع ==
== منابع ==
* «[http://www.ensafnews.com/86610 مخالفت علمای قم با شبیه‌سازی پیاده‌روی اربعین]»، پایگاه خبری و تحلیلی انصاف، تاریخ درج مطلب: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ش، تاریخ بازدید: ۸ شهریور ۱۴۰۱ش.
۱۵٬۶۱۴

ویرایش