پرش به محتوا

مطبوعات نجف: تفاوت میان نسخه‌ها

۳۲ بایت حذف‌شده ،  ‏۱۷ اکتبر ۲۰۱۹
خط ۱۲۵: خط ۱۲۵:


====التوجیه:====
====التوجیه:====
نشریه‌ای که توسط عده‌ای از طلاب مدرسه امام کاشف الغطاء در نجف اشرف تهیه می‌شد. از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷، هشت شماره از این نشریه چاپ و توزیع شد.
نشریه‌ای که توسط عده‌ای از طلاب مدرسه کاشف الغطاء، در نجف تهیه می‌شد. از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷ق، هشت شماره از این نشریه چاپ و توزیع شد.


====الذکری:====
====الذکری:====
نشریه‌ای دینی به همت گروهی از طلاب «مدرسة النجف الدینیه» .
نشریه‌ای دینی به همت گروهی از طلاب مدرسة النجف الدینیه.


====دراسات اسلامیه:====
====دراسات اسلامیه:====
سلسله کتاب‌هایی از «جامعة النجف الدینیة» در نجف اشرف که با موضوع اندیشه اسلامی چاپ و منتشر می‌شد. از این مجموعه تنها سه مجلد انتشار یافت و آن‌گاه به صلاحدید مسئولان، چاپ آن متوقف گردید.
سلسله کتاب‌هایی از جامعة النجف الدینیة در نجف اشرف که با موضوع اندیشه اسلامی چاپ و منتشر می‌شد. از این مجموعه تنها سه جلد انتشار یافت و آن‌گاه به صلاحدید مسئولان، چاپ آن متوقف گردید.


====رسالة النجف:====
====رسالة النجف:====
مجموعه اندیشه برای عموم که در ده شماره توسط نوری محمد تهیه و چاپ می‌شد و به سبب مشکلات مالی متوقف گردید.
مجموعه اندیشه برای عموم که در ۱۰ شماره، توسط نوری محمد تهیه و چاپ می‌شد و به سبب مشکلات مالی متوقف گردید.


====جیلی:====
====جیلی:====
گاهنامه ادبی، زیر نظر حسنون الخفاجی و رضا الأعرجی منتشر می‌شد.
گاهنامه ادبی، که زیر نظر حسنون الخفاجی و رضا الأعرجی منتشر می‌شد.


====الجامعة:====
====الجامعة:====
با عنوان ماهنامه دینی، با موضوع آداب و علوم و اجتماع که ارگان رسمی مؤسسه شیخ علی کاشف الغطاء در نجف به شمار می‌رفت. سردبیر مجله سید کاظم الکفائی، مدیر کل سابق مؤسسه مذکور بود.
با عنوان ماهنامه دینی، با موضوع آداب، علوم و اجتماع که ارگان رسمی مؤسسه [[علی کاشف الغطاء]] در [[نجف]] به شمار می‌رفت. سردبیر مجله، سید کاظم الکفائی، مدیر کل سابق مؤسسه مذکور بود.


====عبقر:====
====عبقر:====
با عنوان بهترین گاهنامه‌ای که «ندوة عبقر الادبیه» منتشر می‌کند، شناخته می‌شد این ندوه به صورت نشست‌های هفتگی برگزار می‌شد و عده‌ای از جوانان ادب دوست و اُدبا در آن شرکت می‌کردند.
با عنوان بهترین گاهنامه‌ای که «ندوة عبقر الادبیه» منتشر می‌کند، شناخته می‌شد این نشست، به صورت هفتگی برگزار شده و عده‌ای از جوانان ادب دوست و ادیبان در آن شرکت می‌کردند.


===نشریات مدرسه‌ای «دوره دبیرستان»===
===نشریات مدرسه‌ای «دوره دبیرستان»===
این مدارس در شهر نجف، در سیر تکامل مطبوعات نقش بارزی ایفا می‌کردند و
این مدارس در شهر [[نجف]]، در سیر تکامل مطبوعات نقش بارزی ایفا می‌کردند و نشریات متعددی را تهیه و تدارک می‌دیدند که طول مدت انتشارشان متفاوت بود: بعضی از آن نشریات همچون «اقلام الطلبه» بیش از پنج سال منتشر شدند، بعضی کمتر، همچون «افکار الطبه» و بعضی تا یک سال، همچون «الیراع» و «المواهب» و «البراعم» و «الیافعون» .
 
نشریات متعددی را تهیه و تدارک می‌دیدند که طول مدت انتشارشان متفاوت بود: بعضی از آن نشریات همچون «اقلام الطلبه» بیش از پنج سال منتشر شدند، بعضی کمتر، همچون «افکار الطبه» و بعضی تا یک سال، همچون «الیراع» و «المواهب» و «البراعم» و «الیافعون» .


===نشریات مدرسه‌ای «دوره ابتدایی»===
===نشریات مدرسه‌ای «دوره ابتدایی»===
۱۵٬۶۱۴

ویرایش