پرش به محتوا

بازسازی مسجد النبی (عثمان بن عفان): تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''بازسازی مسجدالنبی (عثمان بن عفان)'''، بر اساس نیازهای روز و نیز لزوم تعمیر ستون‌های مسجد ضرورت یافت.
'''بازسازی مسجدالنبی در خلافت عثمان بن عفان''' در سال ششم خلافت او یعنی سال ۲۹ هجرت آغاز شد و در ابتدای سال ۳۰ به پایان رسید. در این بازسازی مسجد تا 23% گسترش یافت و به محوطه مسجد از سه جهت شمال، جنوب و غرب اضافه شد، طول مسجد به 160 ذراع و عرض آن به 118 ذراع رسید.


[[عثمان بن عفان|عثمان]] 6 سال پس از خلافت توسعه و بازسازی مسجد را آغاز نمود. در این بازسازی مسجد تا 23% گسترش یافت. طول مسجد به 160 ذراع و عرض آن به 118 ذراع رسید.
در این دوره مصالح ساخت مسجد تغییر یافت از جمله برای ساخت ستون‌ها به جای چوب از سنگ استفاده شد. سقف ها را با چوب ساج ساختند و دیوارها با گچ سفید شد. در دیوارهای شرقی و غربی نیز دو طاق ایجاد گردید.
 
در این دوره مصالح ساخت مسجد تغییر یافت، استفاده از سنگ بجای خشت و بکارگیری سنگ‌های تراشیده حاوی فلز برای ستون‌ها از آن جمله‌اند.
 
به نقل از منابع این سبک معماری در [[بیزانس]] و [[مسجد الاقصی|مسجدالاقصی]] نیز مشهود بوده‌است.
 
سقف ها را با چوب ساج ساختند و دیوارها با گچ سفید شد. در دیوارهای شرقی و غربی دو طاق ایجاد گردید.
 
در این زمان در [[محراب]] مقصوره‌ای از خشت ساخته شد و برای دیدن امام پنجره ای در آن ایجاد شد. این کار برای حفاظت از عثمان صورت گرفت.
 
توسعه مسجد در قسمت شرقی بخاطر قرارگرفتن خانه [[امهات المؤمنین|همسران پیامبر]] در آن جا گسترش نیافت. درها نیز همان 6 در دوره عمر باقی‌ماند.


==تصمیم بازسازی==
==تصمیم بازسازی==